بیا تا برویم .......

با سلام و ارادت به همه دوستان عزیز ، امسال هیچ سفری نرفتم و واقعا دلم برای سفر تنگ شده ...... امیدوارم با آغاز سال جدید میلادی 2021 و همچنین سال1400 !! این ویروس نحس کرونا شرش از سر مردم جهان کم بشه و بیا تا برویم ..........ادامه مطلب
ما را در سایت بیا تا برویم ....... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 1biyataberavimsafar0 بازدید : 79 تاريخ : چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت: 23:36

با عرض سلام و ارادت خدمت دوستان عزیز و همراهان همیشگی این وبلاگ ؛ امسال 2 سفر به خارج از کشور یکی به لبنان در خرداد ماه و دیگری در شهریور ماه به 4 کشور هلند ، آلمان ، چک و ایتالیا انجام دادم ، سفرنامه بیا تا برویم ..........ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : 1biyataberavimsafar0 بازدید : 90 تاريخ : پنجشنبه 23 اسفند 1397 ساعت: 16:00

دیروز از سفری 8 روزه در ماه دسامبر 2017  به 3 کشور یونان, ، ایتالیا و مجارستان با توقفی چند ساعته, در استانبول به ایران بازگشتیم ، تو این سفر عسلی بابا همراه ما بود و خیلی خیلی با بودنش به ما خوش گذشت و بیا تا برویم ..........ادامه مطلب
ما را در سایت بیا تا برویم ....... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 1biyataberavimsafar0 بازدید : 115 تاريخ : شنبه 10 آذر 1397 ساعت: 23:10

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان همیشگی وبلاگ بیا تا برویم سفر .... به امید خدا دوشنبه عازم سفری 5 روزه به کشور لبنان, شهر بیروت, به اتفاق همسر عزیزم هستیم . طبق معمول تو یک تصمیم لحظه آخری و یک باره بیا تا برویم ..........ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : 1biyataberavimsafar0 بازدید : 108 تاريخ : شنبه 10 آذر 1397 ساعت: 23:10

از فرودگاه یونان ساعت 3.5 با پرواز ایژن به سمت رم حرکت کردیم ، تو هواپیما هم با پاستای ایتالیایی ازمون پذیرایی شد که شروع خوبی بود برای سفر به ایتالیا ، تو فرودگاه رم لئوناردو دا وینچی یا فیومیچینو (Fiumicino) چمدون ها رو تحویل گرفتیم و با اتوبوس های TAM که بلیط رفت و برگشتش رو 9 یورو نفری خریدم (بچه رایگان) تو یک ساعت رسیدیم ایستگاه ترمینی Terminiرم ، که ایستگاه مرکزی رم هست و به همه جا قطار و اتوبوس و مترو داره ، هتل ما تا ایستگاه 3 دقیقه پیاده راه بود و نزدیک کلیسا سانتا ماریا ماجوره ، یک هتل خصوصی که توسط یک خانم مهربون اداره می شد سه شب رم اتاق گرفتم شبی 50 یورو که اتاقهای تمیز بزرگ با صبحانه داشت و امتیاز خیلی عالی هم از مسافرهای قبلیش گرفته بود و ما هم راضی بودیم هم از موقعیت هم از راحتیش ، پیاده تا واتیکان که دورترین نقطه بود از هتل 40 دقیقه راه بود و تا کولوسئوم 10 دقیقه پیاده راه بود مترو هم که 3 دقیقه فاصله داشت تا هتل و بلیطش یک طرفه 1.5 یورو .شب اول همون اطراف هتل و نمای شب کولوسئوم رو دیدم و استراحت کردیم . فردا بعد از خوردن صبحانه با مترو مستقیم رفتیم واتیکان که دیگه احتیاج به معرفی نداره هوا آفتابی و درجه هوا 16 درجه بود تو اول دسامبر یک درخت کریسمس بزرگ هم وسط محوطه واتیکان قرار داشت ، صف نسبتا طولانی بود برای دیدن داخل کلیسا که البته زود حرکت می کرد . کلی عک بیا تا برویم ..........ادامه مطلب
ما را در سایت بیا تا برویم ....... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 1biyataberavimsafar0 بازدید : 370 تاريخ : يکشنبه 22 بهمن 1396 ساعت: 1:00

اولویت اصلی و انگیزه من در این سفر  دیدن بوداپست بود ، نمی دونم چرا ولی دربارش قبلا شنیده وخونده بودم که زیباست و احتمالا با اون چیزهایی که مد نظر منه همخونی داره و خوشم می یاد ازش  که همین جور هم شد ، برنامه سفرم چند بار تغییر کرد مسیرهاش ، ولی بوداپست  ثابت بود توش ، تو این سفر می خواستم پراگ یا برلین رو هم ببینم ، که با توجه به مدت محدود 8 روزه به این نتیجه رسیدیم که دو تا شهر رم و بوداپست رو با خیال راحت و وقت آزاد ببینیم بهتره تا با عجله 3 تا کشور رو بریم ، و از این برنامه سفر هم بعدش راضی بودیم ....عصر ساعت حدود 5 رسیدیم فرودگاه بوداپست ، واحد پول مجارستان فورنیت HUF هست و باید پول رو تبدیل کنید البته با یورو هم حساب می کنن ولی فورنیت  یک مقدار بصرفه تره ، تو فرودگاه با شاتل فرودگاهی مستقیم با نفری 7 یورو می شه رفت مرکز شهر و هتل ، یک راه دیگه هم هست که هزینه کمتری داره و ما استفاده کردیم ، با اتوبوس شماره 200 که ایستگاه تو فرودگاه داره رفتیم اولین ایستگاه مترو آبی و از اون جا با مترو مستقیم رفتیم هتلمون  هر مسیر یک طرفه 350 فورنیت بود ما یک 20 یورو تو فرودگاه چنچ کردیم هر یورو 250 فورنیت حساب کرد یعنی حدود هر فورنیت 20 تومن که مسلما فرودگاه کم بر می داره و تو شهر 306 تا 310 فورنیت حساب می کردن که 16 تومن می شد به پول ما  ، اسم مترو بیا تا برویم ..........ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : 1biyataberavimsafar0 بازدید : 152 تاريخ : يکشنبه 22 بهمن 1396 ساعت: 1:00

پرواز بوداپست به تهران رو با هواپیمایی پگاسوز طوری گرفته بودم که حدود 8 ساعت ترانزیت داشته باشه تو استانبول ، هواپیما تو فرودگاه صبیحه گوکچن می نشست و مرکز خرید Viaport Shopping Center که خیلی بزرگ و معروفه و تمام برندها ترک و غیر ترک اونجا شعبه دارند خیلی نزدیک به این فرودگاست ، ما ساعت 5 عصر از فرودگاه خارج شدیم و با اتوبوس تا یک قسمتی رفتیم و بقیشو 10 دقیقه پیاده رفتیم  ، از ما 4 یورو گرفت ، البته تو برگشت که با تاکسی برگشتیم فرودگاه کلا 26 لیر گرفت ، پس تاکسی بصرفه تر و راحتره ، قیمتها خیلی آف نخوره بود ولی بازم نسبتا مناسب بود حدود 5 ساعت اونجا بودیم و خرید کردیم و با تاکسی برگشتیم فرودگاه ، نکته اینکه اگه بخواین مالیات خرید رو پس بگیرین باید اول از فروشگاه فاکتور خرید رو بگیرید و پاسپورت همراهتون باشه و بعدش تو فرودگاه قبل رد شدن از گیت مهر زدن خروج حتما فاکتورها رو بدین مهر کنن و حواستون باشه تک تک فاکتورها رو مهر بزنه و خرید ها رو احتمالا تقاضا می کنه ببینه ، بعد خروج از گیت یک قسمت هست که فاکتورها رو نشون می دید و مالیات خرید رو پس می ده و در اکثر مواقع یک بهانه ایی میارن مثلا به ما گفت چند تا فاکتورمهر نخورده و دیگه هم نمی شد برگردیم اونور،  و مبلغ بسیار ناچیزی پس داد . پس حواستون به این نکته باشه ....با پرواز برگشت که دوباره با هم وطنهای عزیزم تو پرواز بودیم به بیا تا برویم ..........ادامه مطلب
ما را در سایت بیا تا برویم ....... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 1biyataberavimsafar0 بازدید : 140 تاريخ : يکشنبه 22 بهمن 1396 ساعت: 1:00

سلام بر همگی عزیزان ، تو سفری 15 روزه تونستم از نزدیک برج ایفل عظیم و باشکوه و کانال های معروف آب آمستردام و همچنین بارسلون بی ریا و خودمونی و شهر ساحلی lara de mar با اون ساحل مرمریش و دریای پاک و زلالش رو ببینم و لذت ببرم از این همه زیبایی پروردگار . بله سفری داشتم به اتفاق همسر عزیزم به چهار کشور انگلیس ، فرانسه ، هلند و اسپانیا که هر کدوم متفاوت از هم بود . اگه بخوام تو چند کلمه هر کدوم رو مع بیا تا برویم ..........ادامه مطلب

برچسب : اروپا, نویسنده : 1biyataberavimsafar0 بازدید : 394 تاريخ : سه شنبه 14 شهريور 1396 ساعت: 3:30

سفر خوبی داشتیم به ولز با خاطرات خوب در کنار خانواده عزیزم ، ولی اینجا می گم که یک اتفاق ناخوشایندی که برای ما در روزهای آخر این سفر پیش اومد در لارا د مار اسپانیا ، افتادن گوشی تلفن من در آب و این یعنی سوختن گوشی و متاسفانه از بین رفتن تمام عکسهای زیبای این سفر ما !! چند جا هم که تا الان بردم تو ایران نتونستند اطلاعات گوشی رو برگردونن کیفیت عکسهاش عالی بود ؛ چاره ای نیست دوستان عزیز احتیاط بیا تا برویم ..........ادامه مطلب
ما را در سایت بیا تا برویم ....... دنبال می کنید

برچسب : سفرنامه,فرانسه,پاریس, نویسنده : 1biyataberavimsafar0 بازدید : 187 تاريخ : سه شنبه 14 شهريور 1396 ساعت: 3:30

سفر خوبی داشتیم به ولز با خاطرات خوب در کنار خانواده عزیزم ، ولی اینجا می گم که یک اتفاق ناخوشایندی که برای ما در روزهای آخر این سفر پیش اومد در لارا د مار اسپانیا ، افتادن گوشی تلفن من در آب و این یعنی سوختن گوشی و متاسفانه از بین رفتن تمام عکسهای زیبای این سفر ما !! چند جا هم که تا الان بردم تو ایران نتونستند اطلاعات گوشی رو برگردونن کیفیت عکسهاش عالی بود ؛ چاره ای نیست دوستان عزیز احتیاط کنید و عکسها رو اگه می تونید جایی به غیر دوربین تو حین سفر ذخیره کنید که واقعا اتفاق خبر نمی کنه .... تنها چند عکس محدود که با تلگرام برای عزیزانمون فرستاده بودیم موند خاطره از این سفر.... بگذریم  دوبار بیا تا برویم ..........ادامه مطلب

برچسب : سفرنامه,فرانسه,پاریس, نویسنده : 1biyataberavimsafar0 بازدید : 96 تاريخ : شنبه 28 مرداد 1396 ساعت: 1:45